Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tydzień Tolerancji w SP 111

Nasza szkoła od lat prowadzi konsekwentne działania na rzecz budowania kultury szacunku, bezpieczeństwa i empatii. Tegoroczny Szkolny Tydzień Tolerancji połączony z Dniem Życzliwości został zaplanowany tak, aby realnie wzmacniać kompetencje społeczne uczniów i przeciwdziałać przemocy rówieśniczej. Wszystkie aktywności miały jeden wspólny cel: uczyć młodych ludzi, jak tworzyć relacje oparte na akceptacji, rozmowie i życzliwości.

W ramach działań profilaktycznych i antyprzemocowych odbyły się:

Szkolny Festiwal Talentów

Uczniowie wspierali się, oklaskiwali i podziwiali nawzajem swoje zdolności. Pokazywanie talentów w atmosferze szacunku wzmacnia poczucie własnej wartości, uczy akceptowania różnorodności i cieszenia się sukcesem innych — co skutecznie przeciwdziała rywalizacji opartej na wykluczaniu.

Zajęcia i warsztaty „Porozumienie pokoleń” prowadzone przez pracowników Fundacji "W człowieku widzieć brata"

Budowanie dialogu, empatii i umiejętności słuchania — fundamenty komunikacji bez przemocy.

Warsztat antydyskryminacyjny "Efekt stłuczonej szklanki" prowadzony przez polonistkę Małgorzatę Matecką

Uczniowie omawiali mechanizmy wykluczenia, stereotypy oraz sposoby reagowania na przemoc rówieśniczą. Uczyli się odwagi cywilnej, stawania w obronie słabszych i konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.

Warsztaty dramowe „Iskierka miłości” prowadzone przez panią Hannę Jastrzębską Gzellę

Dzięki metodzie dramy uczniowie wcielali się w różne role, co pozwalało im lepiej zrozumieć emocje innych osób i przećwiczyć bezpieczne, wspierające zachowania — jedna z najskuteczniejszych metod edukacji antyprzemocowej.

Teatrzyk kamishibai dla najmłodszych

Najmłodsi uczniowie obejrzeli baśń Hansa Christiana Andersena „Dziewczynka z zapałkami” w formie teatrzyku kamishibai. Spotkanie poprowadziła pani Małgorzata Tomaszewska, a poruszająca opowieść uwrażliwiła dzieci na potrzeby drugiego człowieka, wzmocniła postawy empatii i otwartości oraz pokazała, jak ważne jest reagowanie na cierpienie i samotność innych.

️Warsztaty historyczno-literackie „Listy do wolności”, prowadzone przez pracowników Muzeum Dzieci Polskich – Ofiar Totalitaryzmu, w oczywisty sposób wpisały się w działania szkoły na rzecz zapobiegania przemocy rówieśniczej oraz rozwijania postaw prospołecznych.

Zajęcia umożliwiły uczniom refleksję nad wartością wolności, bezpieczeństwa i poczucia godności, czyli nad fundamentami, których w dramatyczny sposób byli pozbawieni mali więźniowie obozu przy ul. Przemysłowej. Dzięki temu uczestnicy warsztatów mogli głębiej zrozumieć, jak trudne były losy dzieci doświadczających przemocy systemowej, fizycznej i psychicznej. Taka perspektywa rozwija empatię, która jest kluczowym czynnikiem chroniącym przed agresją i hejtowaniem rówieśników.

Po drugie, zadanie polegające na zastanowieniu się, za co są wdzięczne w dzisiejszym życiu, uczy uczniów dostrzegać dobro, doceniać codzienny komfort i zauważać, jak wiele zawdzięczają pokojowi, bezpieczeństwu i trosce drugiego człowieka. Tego typu ćwiczenia wspierają rozwój postawy szacunku, uważności i odpowiedzialności społecznej, które stanowią przeciwwagę dla zachowań przemocowych.

Dzień Życzliwości

Codzienne drobne gesty, słowa wsparcia, działania integracyjne, kartki z życzliwością, wspólne zabawy — wszystko to wzmacnia pozytywne relacje i buduje atmosferę bezpieczeństwa, w której przemoc nie ma przestrzeni do rozwoju.

Dzięki tym działaniom pokazaliśmy, że tolerancja, życzliwość i akceptacja to nie tylko jednorazowe hasła, lecz konkretne narzędzia w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej. Nasza szkoła kształtuje młodych ludzi tak, aby umieli mówić o emocjach, szanować różnice i wspierać się nawzajem.