Twórcza lekcja historii w 6 b
Co wspólnego ma ze sobą szlachta i plastelina? Wiele, jeśli w nauce zostanie wykorzystana zasada „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi , a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Zobaczcie jak wyglądała lekcja historii w klasie 6 b, poświęcona kulturze sarmatyzmu, rozwijającej się w nowożytnej Rzeczypospolitej. Uczniowie, pod okiem nauczycielki Julii Żabickiej, budowali plastelinowe XVI wieczne folwarki szlacheckie. Ta aktywność ułatwiła im zapamiętanie nazw elementów szlacheckiego gospodarstwa. Tworzone zabudowania stały się pretekstem do dyskusji nad obecnością staropolskiego nazewnictwa w codziennym użytku. Lamus – to miejsce obok dworu, przeznaczone do składowania przestarzałych, niemodnych już przedmiotów. Już wiecie teraz co oznacza powiedzenie „odejść do lamusa”? To była twórcza lekcja, oparta na współpracy uczniów i samodzielnego dochodzenia do wiedzy.